۶ دلیل برای بیشتر نوشیدن + ۶ راه سالم تر نوشیدن قهوه

تاثیرات مثبت قابل توجهی در قهوه موجود است که بسیاری از مردم دنیا ترجیح می دهند اول صبح، برای حفظ سلامتی و نیروی مضاعف یک فنجان قهوه بنوشند.

مطمعنا شما نیز پس از مطالعه مطالب زیر تمایل بیشتری به نوشیدن قهوه خواهید داشت و دفعه آینده که اقدام به درست کردن یک فنجان قهوه نمودید با علم بر اینکه قهوه هم برای بدن و هم برای ذهن خوب است نوشیدن آن را به رژیم غذایی  خود خواهید افزود.

۱-قهوه به سلامت مغز در بلند مدت کمک می کند

دانشمندان علوم اعصاب در حال مطالعه تاثیر مصرف قهوه بر روی بزرگسالان بالای ۶۵ سال موفق به کشف نتایج باور نکردنی شده اند. تحقیقات نشان داده است که افراد بالای ۶۵ سال که قهوه مصرف می کنند و در سطوح خونی آنها کافئین بیشتری وجود دارد دیرتر و به مراتب کمتر از افراد بزرگسالی که قهوه مصرف نمی کنند به بیماری رنج آور آلزایمرمبتلا می شوند. همچنین این تحقیقات نشان داده که افراد بزرگسال با نوشیدن مکرر قهوه حافظه کوتاه مدت خود را تقویت خواهند کرد.

۲-قهوه شما را دقیق می کند

صبح ها اگر به دلیل کمبود خواب احساس کسالت می کنید مستقیما” سراغ قهوه می روید تا با نوشیدن یک فنجان قهوه بر حس خواب آلودگی خود غلبه کنید. مسلما” این بهترین انتخاب برای بدن شماست. زیرا کافئین موجود در قهوه تاثیرات مثبت بسیاری بر هوش انسان دارد به طوری که مغز با وجود کافئین به صورت بهینه تر محرومیت خواب را جبران می کند. این بهبود توابعی همچون، زمان واکنش، استدلال منطقی و دقت را نیز در بر دارد.

۳-قهوه در تقویت عملکرد نقش بسزایی دارد

امروزه بسیاری از ورزشکاران به جای استفاده از قرص های شیمیایی برای دوپینگ (تقویت عملکرد) از قهوه استفاده می کنند. قبل از تمرین و یا مسابقات ورزشی نوشیدن یک فنجان قهوه باعث کاهش اسیدهای چرب در جریان خون می شود و سوخت بیشتری برای فعالیت های بدنی و ورزشی سبب می شود. ورزش های استقامتی همچون دویدن و یا دوچرخه سواری .

۴-عطر قهوه از میزان استرس می کاهد

صبح ها قبل از دم کردن قهوه با باز کردن درب آن و با به مشام رسیدن عطر قهوه بدون اینکه متوجه شوید از استرس خود می کاهید. با توجه به تحقیقات به عمل آمده برخی از پروتئین های موجود در مغز با تغذیه رایحه دلپذیر قهوه بر استرس غلبه کرده و سبب آرامش بیشتر شما می شود.

۵-تاثیرات مثبت قهوه در بهبود برخی  از بیماریها

طبق مطالعات انجام شده، قهوه در بهبود برخی از بیماریها و یا کاهش احتمالی مبتلا شدن به شماری از امراض را می کاهد. قهوه قادر است…

  • بیماری پارکینسون: نوشیدن ۲ تا ۴ فنجان قهوه در روز در کنترل بهتر جنبش های بیماران پارکینسون نقش بسزایی دارد.
  • سیروز کبدی: نوشیدن  ۱ فنجان قهوه در روز در حفاظت از کبد شما و کنترل سیروز کبدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • نوشیدن ۳ فنجان قهوه در روز از خطر مبتلا شدن به سرطان پوست بویژه در خانمها می کاهد.
  • نوشیدن ۴ فنجان قهوه و یا بیشتر در روز خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را تا حداقل ۵۰% می کاهد.

۶-کاهش افسردگی با مصرف قهوه

قهوه به عنوان یک داروی ضد افسردگی خفیف عمل می کند و نوشیدن آن ۲ تا ۴ بار در روز خطر مبتلا شدن به افسردگی را تا ۱۰% می کاهد.

نوشیدن قهوه و جای دادن آن در سبد غدایی به کلیه افراد بالغ توصیه می شود.

و اما ۶ نکته برای نوشیدن قهوه سالم تر

۱- همیشه  از قهوه تازه رست شده (حداقل ۱۰ روز از رست قهوه گذشته باشد) استفاده کنید.

۲- شکر را از قهوه خود حذف کنید و یا به حداقل برسانید.

۳- دانه قهوه را خریداری کرده و آسیاب کردن را قبل از دم کردن قهوه، به خودتان واگذار کنید.

۴- اگر می خواهید قهوه را به سبد غذایی خود بیافزاید، با روزی ۱ فنجان شروع کنید.

۵- قهوه را پس از وعده غذایی بنوشید.

۶- درقهوه تنوع ایجاد کنید وسعی کنید به یک نوع خاص قهوه وابسته نشوید.

نوشته های مرتبط

جوابی بنویسید