۶ دلیل برای بیشتر نوشیدن + ۶ راه سالم تر نوشیدن قهوه

تاثیرات مثبت قابل توجهی در قهوه موجود است که بسیاری از مردم دنیا ترجیح می دهند اول صبح، برای حفظ سلامتی و نیروی مضاعف یک فنجان قهوه بنوشند.

مطمئنا شما نیز پس از مطالعه مطالب زیر تمایل بیشتری به نوشیدن قهوه خواهید داشت و دفعه آینده که اقدام به درست کردن یک فنجان آن نمودید با علم بر اینکه هم برای بدن و هم برای ذهن خوب است نوشیدن آن را به رژیم غذایی  خود خواهید افزود.

۱-به سلامت مغز در بلند مدت کمک می کند

دانشمندان علوم اعصاب در حال مطالعه تاثیر مصرف قهوه بر روی بزرگسالان بالای ۶۵ سال موفق به کشف نتایج باور نکردنی شده اند. تحقیقات نشان داده است که افراد بالای ۶۵ سال که قهوه مصرف می کنند و در سطوح خونی آنها کافئین بیشتری وجود دارد دیرتر و به مراتب کمتر از افراد بزرگسالی که قهوه مصرف نمی کنند به بیماری رنج آور آلزایمرمبتلا می شوند. همچنین این تحقیقات نشان داده که افراد بزرگسال با نوشیدن مکرر آن حافظه کوتاه مدت خود را تقویت خواهند کرد.

۲-شما را دقیق می کند

صبح ها اگر به دلیل کمبود خواب احساس کسالت می کنید مستقیما” سراغ قهوه می روید تا با نوشیدن یک فنجان بر حس خواب آلودگی خود غلبه کنید. مسلما” این بهترین انتخاب برای بدن شماست. زیرا کافئین موجود در قهوه تاثیرات مثبت بسیاری بر هوش انسان دارد به طوری که مغز با وجود کافئین به صورت بهینه تر محرومیت خواب را جبران می کند. این بهبود توابعی همچون، زمان واکنش، استدلال منطقی و دقت را نیز در بر دارد.

۳-تقویت عملکرد

امروزه بسیاری از ورزشکاران به جای استفاده از قرص های شیمیایی برای دوپینگ (تقویت عملکرد) از قهوه استفاده می کنند. قبل از تمرین و یا مسابقات ورزشی نوشیدن یک فنجان آن باعث کاهش اسیدهای چرب در جریان خون می شود و سوخت بیشتری برای فعالیت های بدنی و ورزشی سبب می شود. ورزش های استقامتی همچون دویدن و یا دوچرخه سواری .

۴-کاهش استرس

صبح ها قبل از دم کردن قهوه با باز کردن درب آن و با به مشام رسیدن عطر آن بدون اینکه متوجه شوید از استرس خود می کاهید. با توجه به تحقیقات به عمل آمده برخی از پروتئین های موجود در مغز با تغذیه رایحه دلپذیر آن بر استرس غلبه کرده و سبب آرامش بیشتر شما می شود.

۵-تاثیرات مثبت در بهبود برخی  از بیماریها

طبق مطالعات انجام شده، قهوه در بهبود برخی از بیماریها و یا کاهش احتمالی مبتلا شدن به شماری از امراض را می کاهد. قادر است…

  • بیماری پارکینسون: نوشیدن ۲ تا ۴ فنجان در روز در کنترل بهتر جنبش های بیماران پارکینسون نقش بسزایی دارد.
  • سیروز کبدی: نوشیدن  ۱ فنجان در روز در حفاظت از کبد شما و کنترل سیروز کبدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • نوشیدن ۳ فنجان در روز از خطر مبتلا شدن به سرطان پوست بویژه در خانمها می کاهد.
  • نوشیدن ۴ فنجان و یا بیشتر در روز خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را تا حداقل ۵۰% می کاهد.

۶-کاهش افسردگی

قهوه به عنوان یک داروی ضد افسردگی خفیف عمل می کند و نوشیدن آن ۲ تا ۴ بار در روز خطر مبتلا شدن به افسردگی را تا ۱۰% می کاهد.

و اما ۶ نکته برای نوشیدن سالم تر

۱- همیشه  از دانه تازه رست شده (حداقل ۱۰ روز از رست قهوه گذشته باشد) استفاده کنید.

۲- شکر را حذف کنید و یا به حداقل برسانید.

۳- دانه قهوه را خریداری کرده و آسیاب کردن را قبل از دم کردن، به خودتان واگذار کنید.

۴- اگر می خواهید قهوه را به سبد غذایی خود بیافزاید، با روزی ۱ فنجان شروع کنید.

۵- پس از وعده غذایی بنوشید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

IP Blocking Protection is enabled by IP Address Blocker from LionScripts.com.